Novela o EET v legislativním procesu

Na legislativní cestu se vydává upravený zákon o elektronické evidenci tržeb, který má vyřešit problémy ve třetí a čtvrté vlně, která má ulehčit povinnost nejmenším podnikatelům a přinést další snížení DPH u některého zboží a služeb.

Podle nových úprav se původně plánovaná třetí a čtvrtá vlna EET spojí a proces začne současně pro obě zbývající skupiny podnikatelů. Místo plánovaného spuštění v březnu a červenci tohoto roku se tyto vlny přesouvají nejdříve na léto 2019. Tedy šest měsíců poté, co skončí legislativní proces k této novelizaci. Je jen na zákonodárcích jak rychle se s touto úpravou zákona poperou.

Ministerstvo financí však již na doporučení Ústavního soudu dokončilo novelizační úpravy zákona o elektronické evidenci tržeb a poslalo jej do schvalovacího procesu. Ať již dříve nebo později, nejmenší podnikatele povinnost evidence rozhodně nemine. Novelizace navíc přinese i další snížení DPH ve stravovacích a kadeřnických službách, také ve službách drobných řemeslníků, opravářů jízdních kol či těch, kteří se zabývají drobnými opravami a úpravami oděvů.

Upravený zákon o EET by měl být vhodný pro všechny drobné podnikatele, kteří jsou poplatníky daně z příjmů fyzických osob nebo poskytovali veřejně hrazených zdravotních služeb, nejsou plátci DPH, nemají více než dva zaměstnance a jejichž výše hotovostních příjmů z evidovaných tržeb ročně nepřesahuje 200 000 Kč.